#Accountantcy #ondernemer #complimentjesdag #cijferbabbels
01 maart 2024
Complimentjes… ze krijgen maakt je soms een beetje ongemakkelijk, ze geven doen we veel te weinig. Waarom niet elk adviesgesprek met je klant starten met een complimentje?
“Wow, ik liep langs je winkel en zag de nieuwe etalage, knap gedaan!”
“Jouw nieuwe webshop ziet er goed uit, heel gebruiksvriendelijk!”
“Proficiat met je nieuwe investering, je bent goed bezig!”
Misschien moet je klant wel besparen op personeel volgend jaar, maar heeft ie een heel leuke marketing. Geef hem/haar dan een complimentje over de laatste socialemediapost die je zag passeren. Zo motiveer je je klant om een stapje extra te zetten op vlakken waar het wel goed gaat.
Elke ondernemer is een persoon met familie en interesses. Het kost misschien wat extra tijd en moeite, maar leer je klant kennen. Vraag eens naar de verbouwingswerken of de kinderen. Als je interesse toont en je hem/haar de tijd geeft even over zichzelf te praten, gaat je klant gegarandeerd met een goed gevoel naar huis.
En waarom de complimentjes beperken tot enkel de adviesgesprekken? Stuur bijvoorbeeld eens een kaartje naar een klant die een nieuw pand heeft gekocht. Of waarom niet standaard een mailtje sturen als je klant jarig is?
Het lijkt misschien tijdrovend, maar het is de moeite zeker en vast waard! Gelukkige mensen zijn gemotiveerde mensen. Je zal zien dat je met een klein complimentje, een grote impact kunt hebben!
27 november 2023
Lees meer → #Accountancy #Arbeidsmarkt #Adviseren #Software23 oktober 2023
Lees meer → #Accountancy #Digitaliseren #Adviseren #Transformatie